H0 Borgward Isabella Coupe zöld
Az 1890-ben született Carl Friedrich W. Borgward mérnök 1921-ben önálló vállalkozóvá vált, amikor átvette a brémai radiátorgyárat. Mindössze három évvel később megépítette első autóját, egy kis háromkerekű teherautót. 1931-ben átvette a Hansa-Lloyd gyárat, amely a második világháború idején teherautókat és páncélozott járműveket épített. Nem sokkal a háború vége után, 1949-ben Borgward bemutatta a Hansa 1500-at, az első ponton karosszériás német autót. Az 1954-ben megjelent „Isabella” Borgward modellel, amelyet maga a cégalapító tervezett, a brémai Borgward-Werke következetesen folytatta a jól bevált pontonvonalat. A legszebb karosszériaváltozat az 1957-től kapható Isabella Coupé, amely tulajdonképpen nem változat, hanem új fejlesztés, tehát új autó. 1958 közepétől két látható részlet változott az első kiadáshoz képest: a hűtőben lévő Borgward rombusz kisebb lett, az első sárvédők Borgward felirata pedig " előrecsúszott" . Az Isabella Coupé lett a Borgward imázs megkoronázása, egy autómítosz, és az egyetlen igazán sikeres kísérlet a luxusosztályba való betörésre. Újdonság volt, hogy a Borgward minden különleges kérést teljesített, még azokat is, amelyek nem szerepeltek az árlistán. A bizarr, de hivatalos extrák közé tartoztak a mellékelt farokszárnyak és az elektromos acél tolótető. A kezdetben 10 925 DM, majd később 11 725 DM alapárral a célcsoport a jobb helyzetben lévő nők és férfiak voltak. A kritikusok szerint borsos ár egy guruló luxuscikkért, mindössze két teljes méretű üléssel. Ez azonban nem befolyásolta népszerűségét.
Az Isabella Coupé alig 10 000 darab alatt gyártott darabjával ma is keresett gyűjtői cikk, és lényegesen ritkább, mint például egy Mercedes 190 SL, amelyből 26 000 darab volt. Kezdetben 15 600 DM-et kellett fizetni a gyönyörű kabrióért, később pedig még 17 000 DM-et is – valószínűleg ez volt Carl FW Borgward egyik legsikeresebb alkotása. Ez a kabrió egyike volt azon kevés német autóknak, amelyek az 1950-es évek korszellemét és vágyait tükrözték.
Az 1:87-es méretarányú, 30 darabból álló makett az 1958-as modellhez hasonlóan a nagyon igényesen felépített, de egyben tökéletesen megformált miniatűrök közé tartozik. A karosszéria önmagában három részből áll: alsó rész sárvédőkkel és ajtókkal Felső rész motorháztetővel és csomagtartóval és tetővel B és C oszlopokkal. Az ülésrésszel és különálló műszerfallal ellátott belső tér két részre oszlik. A kormánykerék egy színkontrasztos dugaszolható alkatrész. A 16 jellegzetes króm alkatrész mindegyike rögzített vagy behelyezett egyedi alkatrészként valósult meg. Ilyenek az oldalsó és a motorháztetőn található díszlécek, az első és a hátsó irányjelzők, a fényszórók és a két ablaktörlő. A hűtőrács, a lökhárítók és a felnik szintén krómozott különálló alkatrészek. A „Borgward” felirat nagyon finoman van nyomtatva az első sárvédőkön.
A technikai kifinomultság mellett az az igazán különleges a modellben, hogy az eredeti stílusát és varázsát tökéletesen megvalósították, így minden gyűjtő megragadhatja az 1960-as évek autógyártásának hangulatát. Csakúgy, mint a nagyobb modellek, a miniatúrák is elérhetők az eredeti egyszínű fényezésben, valamint a nagy kontrasztú kétszínű fényezésben.
Ez a szöveg gépi fordítással készült.
Műszaki adatok: Epoche: III · Jármű gyártó: Borgward · Kivitel (modellvasút járművek): Személygépkocsi modell · Kivitel (általános): Isabella Coupe · Korosztály: 15 éves kortól · Megépítési méret: H0 · Modell kivitel (modellvasút): Kész modell
Figyelem: Méretarányhelyes és részlethű kis modell felnőtt gyűjtők számára!
Az új kibocsátásoknál a szín az ábrához képest változhat.