Minden kéz a fedélzeten – a dupla kabin lehetővé teszi! Az új, rendkívül terepjáró Unimog 437.4 sorozatot 2013 áprilisában mutatták be először a nagyközönségnek. Ezt a járművet nem lehet leírni megfelelőbb reklámkiírásokkal, mint például „terepjáró”, „robusztus” és „hatékony”. Úgy tervezték, hogy szinte minden akadályt leküzdjön. Az új „tirecontrol plus” abroncsnyomás-szabályozó rendszerrel mindig az adott felületre megfelelő beállítás történik. A kapcsolási logika lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy válasszon „út”, „homok” és „rossz út” között. A gumiabroncsok nyomásának csökkentésével például terepen haladva javul a tapadás és egyben védi a talajt – jól átgondolt technológia a nagyobb kényelem érdekében.
A sorozatgyártás 2014 júniusában kezdődött a Daimler AG wörthi üzemében. Az új széria az U 4023 és U 5023 típusokat tartalmazza, amelyek motorteljesítménye 170 kW vagy 231 LE, a jelenlegi Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelően. A tengelytáv 3850 mm, a megengedett össztömeg pedig kiviteltől függően 8,5-14,5 tonna. Külsőleg a bevált elődökhöz hasonlóan az egész járművet a legújabb technológiával korszerűsítették, beleértve a hajtásláncot és a vezetőfülkét is, így az új Unimog mércét állít fel a gazdaságosság, a környezetvédelem és a felhasználóbarátság terén. Az Unimog olyan jól bevált erényei, mint a hosszú élettartam, a robusztusság, a hatékonyság és a hatalmas terepjáró mobilitás, változatlanok maradnak. Ez lehetővé teszi a legnehezebb helyek elérését is, amelyek még a legkedvezőtlenebb domborzati és éghajlati viszonyok között is elérhetetlenek maradnak más kerekes járművek számára. Az új Unimog-generáció fő alkalmazási területei világszerte a tűzoltóság és a katasztrófavédelem, a katasztrófavédelem, a feltárás és a nyersanyag-kitermelés. Az új off-road szakember ezen kiváló tulajdonságai nagy érdeklődésre tartanak számot lakóautók és expedíciós járművek alapjaként is.
Az 1:87-es méretarányú modell az erőteljes erőmű dupla fülkéjével egyszerűnek tűnik, de ezt már első ránézésre különböző jellemzők cáfolják. Az elülső részt nagyon széles hűtőrács és nagy motorháztető jellemzi. Különféle felhasználási lehetőségei miatt, például elárasztott területeken, az U 5023 emelt szívókéménnyel és megemelt szellőzőcsövekkel rendelkezik. A filigrán, rendkívül részletgazdag külső tükrök és a legfinomabb fröccsöntési technológiát alkalmazó ablaktörlők különálló alkatrészekként kerülnek beépítésre. A modell alá is mindenképpen érdemes egy pillantást vetni. Itt minden részlet látható, a járműváztól a tengelyfelfüggesztésig, az aggregátumokig és az oldalsó lépcsőfokokig. A nagy ágyat ponyvával borítják, amelyen minden apró hajtás és a masni teljes körvonala látható. A durva gumiabroncsok modelljellegű felnikkel természetesen abszolút adottak a miniatűrön. Ez a modell hajéles kontúrjaival és legfinomabb gravírozásával egy újabb „Made in Germany” kiemeléssel gazdagítja a Mercedes-Benz haszongépjármű-flottáját.
Ez a szöveg gépi fordítással készült.
Műszaki adatok: Epoche: VI · Jármű gyártó: Mercedes Benz · Kivitel (modellvasút járművek): Tehergépjármű modell · Kivitel (általános): Unimog U 5023, sárga · Korosztály: 15 éves kortól · Megépítési méret: H0 · Modell kivitel (modellvasút): Kész modell
Figyelem: Méretarányhelyes és részlethű kis modell felnőtt gyűjtők számára! Az új kibocsátásoknál a szín az ábrához képest változhat.