Lóháton! Hermann és Xaver Fendt testvérek már 1930-ban megépítették az első 6 LE-s Dieselross traktort a bajorországi Kemptenben, apjuk, Johann Georg Fendt irányítása alatt. 1937-ben cégét bejegyezték a cégjegyzékbe. Mivel a vállalat a minőséget helyezte a legnagyobb értékre, az értékesítési sikerek nem váratott sokáig magára.
1949-ben megjelent az F15-ös modell, amelyet az MWM vízhűtéses egyhengeres dízelmotorjával szereltek fel. A traktornak ZF sebességváltója is volt, négy előre- és egy hátramenettel. Alig egy évvel később megjelent a piacon az F15G felülvizsgált változata. Újdonság volt a Fendt által saját fejlesztésű váltó, amely kérésre 8 előre- és 2 hátrameneti sebességváltóval is felszerelhető volt a korábbi 4 előre és 1 hátramenet helyett. Ezen kívül az első tengelyt megerősítették, és az első kerekek kerékagyait tokozták, hogy azok pormentesek legyenek.
Az F15 bevezetésével megvalósított kerek motorháztető formát a dízellovak gyártásának 1958-as befejezéséig megtartották. Az 1949-től 1957-ig tartó építési időszakban 15 071 dízelmotoros járművet adtak el. 1997-ben a családi vállalkozást az amerikai AGCO csoport vette át, amely 2009-ben AGCO GmbH-ra változtatta a nevét. A Fendt márka érintetlen maradt, és prémium márkaként a vállalat hajtóereje. Nem sokkal az átvétel után a termékdivízió kibővült a szálastakarmány-kombájnokkal, kombájnokkal, széna rendterítővel, kaszával, gereblyével és bálázóval.
Ez a szöveg gépi fordítással készült.
Műszaki adatok: Epoche: II · Jármű gyártó: Fendt · Kivitel (modellvasút járművek): Mezőgazdasági modell · Kivitel (általános): F15 · Korosztály: 15 éves kortól · Megépítési méret: H0 · Modell kivitel (modellvasút): Kész modell
Figyelem: Méretarányhelyes és részlethű kis modell felnőtt gyűjtők számára! Az új kibocsátásoknál a szín az ábrához képest változhat.