A TIH 445 mobildarut kezdetben T 159-ként (egyben MDK 16-ként) fejlesztették ki a VEB (állami tulajdonú vállalat) mezőgazdasági gépgyártó " Red Banner" -ben a szászországi Döbelnben, 1970-től. Az önjáró, pneumatikus gumiabroncsokkal szerelt T 159-es munkagép elsőkerék-hajtású és hátsó kormányzású volt. Az enyhén lejtős vezetőfülke az első és a hátsó tengely közé, a hajtómotor pedig a kormányzott tengely fölé, míg az első tengely fölé a gém forgószerkezete épült.
A T 159-hez szükséges összecsukható támaszok az első tengelyek mögé vannak felszerelve. Mint sok GDR jármű, a T 159 is a jól bevált moduláris rendszert használja. A két tengely és a hidraulikus szervokormánnyal ellátott kormány az IFA W50 teherautóból származik. A főgém kétsoros acélgolyókból álló forgógyűrűre épül, a forgás fogasléccel és fogaskerekes forgatási művelettel történik 230 fokos menetirányban. A különféle szerszámok rögzítéséhez az elülső részben összehajtott gém a fő szórókerethez csuklósan kapcsolódik. Ez öt lépcsőben egy méterrel meghosszabbítható egy hosszabbító szakasz segítségével.
Az utód TIH 445 a T 159 továbbfejlesztésén alapul, és a „Agricultural Machinery 7. November” cég gyártotta Craiovában (Románia). Az alapvető változtatások közé tartoznak a kisebb első kerekek és a most az első tengelyek elé szerelt támasztékok. További fejlesztés a közvetlen befecskendezéses négyütemű dízelmotor.
Ez a szöveg gépi fordítással készült.
Műszaki adatok: Epoche: IV · Kivitel (modellvasút járművek): Mezőgazdasági modell · Kivitel (általános): TIH 445 · Korosztály: 15 éves kortól · Megépítési méret: H0 · Modell kivitel (modellvasút): Kész modell
Figyelem: Méretarányhelyes és részlethű kis modell felnőtt gyűjtők számára! Az új kibocsátásoknál a szín az ábrához képest változhat.