Framo vagy inkább Barkas??? 1954-1961 között a Barkas V901/2 kisteherautót a VEB Barkas-Werke Karl-Marx-Stadtban gyártották (1956-ig Hainichenben gyártották). Eredetéből adódóan ezért gyakrabban hívták Framo V901/2-nek, és 1956-tól így is emlegették. A technológia megtartása mellett az akkori NDK-s járműgyártó háromnegyed tonnás Framo V901-esét 1954-ben külsőleg újratervezték és továbbfejlesztették V901/2 típussá.
A népszerű kisteherautó, csakúgy, mint elődje, többféle változatban is elérhető volt, mint például panel furgon, félbusz, busz, platós teherautó és speciális karosszériákkal a rendőrség, posta és különböző kereskedelmi szervezetek számára. Az 1950-es évek szellemében kialakított furgon végsebessége 75-82 km/h volt. A kisteherautó iránti hazai keresletet ugyan nem tudták kielégíteni, de Hollandiába, Belgiumba, Finnországba és Magyarországra exportálták, és ott sem tudták a keresletet meg sem közelíteni. A kisteherautók akut hiánya miatt az 1980-as évek végén is számos V901/2-t használtak a mindennapi életben az NDK-ban. Az elhasználódott vagy sérült járművek rövid időn belül megjavíthatók a folyamatos alkatrészgyártásnak és a bevált vázszerkezetnek köszönhetően. A V901/2-ből összesen 25 604 darab készült.
Ez a szöveg gépi fordítással készült.
Műszaki adatok: Epoche: III · Jármű gyártó: Framo · Kivitel (modellvasút járművek): Sürgősségi jármű modell · Kivitel (általános): Dobozos rendőrség · Korosztály: 15 éves kortól · Megépítési méret: TT · Modell kivitel (modellvasút): Kész modell
Figyelem: Méretarányhelyes és részlethű kis modell felnőtt gyűjtők számára! Az új kibocsátásoknál a szín az ábrához képest változhat.