Era IIIa változat zöld fényezésben, tetőszerkezettel Kifinomultan részletezett modell külön csatlakoztatható, dugaszolható részekkel Keret panelek egyenként 4 homokozóval Irányfüggő hármas fényszórók és két piros hátsó lámpa A vezetőfülke és a géptér világítása kapcsolható A hangfunkciók kapcsolhatók Nagy hangszóró rezonátorral az erőteljes hangzásért Pufferkondenzátor
1941-ben és 1942-ben összesen négy D 311 típusú kettős mozdonyt állított szolgálatba a német Wehrmacht. Nehéz vasúti fegyverek szállítására készültek. Két V 188 001 a/b és V 188 002 a/b számú mozdonyt a háború után is a Deutsche Bundesbahn használt. A harmadik mozdony alkatrész donorként szolgált. Nehéz tehervonat és tolószolgálatban bizonyítottak, főleg a Spessart rámpán. A V 188 001 számú utat 1968-ban generátorkár miatt kellett leállítani. A V 188 002, később a 288 002 szám 1972-ig működött a frank területen. 1973-ban mindkét gépet leselejtezték.
Ez a szöveg gépi fordítással készült.
Műszaki adatok: Csúcsjel: Menetiránytól függő hármas csúcsfény, két piros zárófény · Epoche: III · Kivitel (modellvasút): Dízelmozdony · Korosztály: 15 éves kortól · Kupplung: NEM szár · LüP/LüK: 141 mm · Megépítési méret: N · További műszaki adatok: Digitális dekóder Next18 · 2 meghajtott tengely · 2 db tapadó kerék · lendkerék · Minimális sugár 192 mm · Táp-rendszer: Digitális DC hanggal · Vasúttársaság: DB