Vörös-bézs színezésű változat Alapfelszereltségként beépített belső világítással
Az 1930-as évek elején, hogy az utazási és kirándulási szolgáltatásokat vonzóbbá tegye a német lakosság számára, az akkori Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft (DRG) összesen öt megfigyelővasút építéséről döntött. Akkoriban fontos volt, hogy a DRG helyt tudjon állni a kirándulóbuszos járatokban megélénkülő versenyben. A vasúti kocsik építésekor az volt a cél, hogy minden utas a lehető legszabadabb és zavartalanabb tájképet kapja. Három dízel-hidraulikus jármű mellett kettőt is rendeltek elektromos üzemre. A heidelbergi H. Fuchs Waggonfabrik felelt a mechanikai részért, míg a berlini AEG az elektromos részt szállította.
Mindkét ET 91 01-es és 02-es, a lakosság által hangzatos "Üvegvonat" elnevezést kapó motorkocsi, gyorsan beépült az utasok közé. Népszerű kirándulások voltak a Karwendel-túra Mittenwaldon keresztül Innsbruckba vagy az alpesi túra Salzburgon, Bischofshofenen és Kufsteinen keresztül Münchenbe.
Ez a szöveg gépi fordítással készült.
Műszaki adatok: Belső berendezés: beépített belső világítás, beépített berendezés · Csúcsjel: Menetiránytól függő hármas csúcsfény, két piros zárófény · Epoche: III · Kivitel (modellvasút): Elektromos mozdony · Korosztály: 15 éves kortól · LüP/LüK: 129 mm · Megépítési méret: N · További műszaki adatok: 2 meghajtott tengely · 1 tapadó abroncs · lendkerék · Minimális sugár 192 mm · Táp-rendszer: Analóg DC · Vasúttársaság: DB