A fedett teherkocsik majdnem olyan régiek, mint maga a vasút, és elsősorban általános rakomány szállítására szolgálnak. A Deutsche Reichsbahn (NDK) csak az ötvenes években tudta fenntartani a járművek iránti keresletet azáltal, hogy átalakította és korszerűsítette a régebbi G-autókat. 1966-ban a RAW "Einheit" lipcsei megkezdték a Glmms típusú modellautó gyártását, hullámlemez falakkal, amelyeket belül fa borított. Ez a tervezés 1968-tól sorozatgyártásba került a Gothaer Waggonfabriknál, és Glmms 14.05 néven (1977-től Gbs 1500) jelölték. A hegesztett szerkezet jellegzetes hullámos oldalfalaival a keret oldalsó sínek alsó pereméig ért, és a dobozrészekhez csatlakozott. Ez lehetővé tette a hagyományos karosszériatámaszoktól való eltekintést. A legtöbb autó megerősített ajtókkal készült. A padló alkalmas volt targoncákkal való rakodásra, és fenyő deszkákból állt. 1983-ra a Gbs 1500 konstrukcióból több mint 17 000 darab épült. Beleértve a különféle kiviteleket, mint hőszigetelés és expressz teherkocsikat. Néhány alépítményt fékező platformokkal és fűtőkábelekkel láttak el. A saját gyárak termelési kapacitásának hiánya miatt Szerbiában, Romániában, sőt Spanyolországban is gyártottak autókat. A RIV, MC és OPW forgalom alkalmassága miatt a kocsikat az NDK országhatárain túl is használták, ezért gyakran más vasútigazgatások tehervonataiban is láthatták őket még a Fal leomlása előtt. Az újraegyesítés után ezeket a vagonokat a DB AG az 1990-es évek végéig használta. Az utolsókat 2007-ben nyugdíjazták.
Ez a szöveg gépi fordítással készült.
Jellemzők: Finoman részletes modellek külön beépített dugaszolható alkatrészekkel Mozgatható tolóajtókkal Megerősített oldalajtókkal NEM tengely 355 szoros kapcsolószerkezettel
Műszaki adatok: Kivitel (modellvasút): Fedett teherkocsi · Korosztály: 15 éves kortól · LüP/LüK: 176 mm · Megépítési méret: N · Táp-rendszer: DC