Cégszám: V36 231 BD Wuppertal / Bw Wuppertal-Steinbeck Üzemi állapot 1965 Rövid tengelytávú változat Rögzített maratott részek Új, továbbfejlesztett meghajtó NEM651 interfész, a ferde dekóder szükséges A fényszórók a menetirány szerint váltanak A tervezési különbségek figyelembevétele
A WR360 C14-et az 1930-as évek végén fejlesztették ki a Wehrmacht tolatómozdonyaként, amelyet elsősorban potenciálisan robbanásveszélyes helyeken használtak. A mozdony 360 lóerős, három összekapcsolt tengellyel és 14 tonnás tengelyterheléssel rendelkezik. A háború után a megmaradt, ma V36-osként ismert mozdonyok a Deutsche Bundesbahn és a Deutsche Reichsbahnhoz kerültek. A mozdonyok Csehországban, Belgiumban és Ausztriában is maradtak. A háború után 14 mozdonyt építettek újjá. A DB a V36-ost utasszállító kocsiknál is alkalmazta, 1955 és 1959 között hét mozdony kapott elektro-pneumatikus vezérlést, melyeket egyetlen ember is kezelhetett. Néhány V 36-os jelentős átalakításon esett át ezekhez a műveletekhez: Mivel a (meglehetősen magas) eleje előtti vezetés mindig némileg problémás volt, és megakadályozta az egyszemélyes működést, pilótafülkét helyeztek el a vezetőfülkében.
Ez a szöveg gépi fordítással készült.
Műszaki adatok: Csúcsjel: Menetiránytól függő hármas csúcsfény · Epoche: III · Kivitel (modellvasút): Dízelmozdony · Korosztály: 15 éves kortól · Kupplung: NEM szár · Megépítési méret: N · Táp-rendszer: Analóg DC csatlakozó · Vasúttársaság: DB