Az U sorozat eredetileg a kk keskeny nyomtávú gőzmozdonya volt Osztrák Államvasutak (kkStB) 760 mm-es nyomtávra. Ez az egyik leggyakrabban épített keskeny nyomtávú mozdony Európában. A mozdonyok olyan sikeresnek bizonyultak, hogy Ausztriában szinte minden keskeny nyomtávú vasútvonal üzemeltetője nagy számban megvásárolta őket, és több mozdonygyár is építette őket. Az U sorozat utolsó példánya csak 1922-ben készült az StLB-hez, amikor már léteztek korszerűbb mozdonytípusok. Azok az U sorozatú mozdonyok, amelyek a második világháborúig az ÖBB tulajdonába kerültek, 1953-tól a 298-as sorozatjelzést kapták kétjegyű sorozatszámmal. A múzeumi és turistavasutakon nagy számuk miatt ma is számos ilyen típusú gép üzemel. Néhány példányt mozdonyemlékként is felállítottak.
A Murtalbahn U 43-asa egy olyan mozdony, amely mindig is az STLB-hez tartozott. Kezdettől fogva a „Murtalbahn Unzmarkt – Mauterndorf” vonalon közlekedett, ahogy a vonalat hívták, miután már nem a kk üzemeltette. állami vasutak, de a Steiermärkische Landesbahnen irányította. A vasutat később egy ideig „Gaueisenbahnnak” nevezték. Az első világháború után a mozdonyt 1914-ben át kellett adni a Boszniai Államvasutaknak, de 1918-ban visszakerült a Murtalbahnhoz. A háború után időnként fával vagy akár tőzeggel is tüzelték a gépet (főleg ereszkedéskor) - de a mai napig minden viszontagságot túlélt!
Ez a szöveg gépi fordítással készült.
Műszaki adatok: Epoche: IV · Kivitel (alváz): Fém alváz · Kivitel (modellvasút): Gőzmozdony · Korosztály: 15 éves kortól · Kupplung: NEM szár · LüP/LüK: 92 mm · Megépítési méret: H0e · Táp-rendszer: Analóg DC